A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Саївський навчально-виховний комплекс: Саївська ЗОШ І-ІII ступенів - Саївський ДНЗ
Синівської сільської ради Сумської області

Пам'ятка класному керівникові та вчителям-предметникам п’ятого класу

Можна полегшити долю п'ятикласників деякими суто організаційними заходами.

Заходи, що полегшують знайомство вчителів із дітьми:

1. Діти не знають імен учителів — протягом пер­шої чверті, йдучи на урок, учитель має одягати ві­зитку зі своїм ім'ям.

2.   Класному  керівникові та  вчителям - пред­метникам потрібно зустрічатися зі своїми новими учнями до першого вересня, бажано, в кінці на­вчання у початковій школі.

3. Щоб знайомство вчителів із учнями пройшло швидше, вчителі швидше запам'ятали імена учнів, необхідно зробити візитки з іменами для всіх учнів класу.

Заходи, що сприяють організації роботи у класі:

1. Усім учителям, що працюють із класом, необ­хідно прийти на перші батьківські збори, аби озна­йомити батьків із програмою і вимогами до пред­мета.

2. Рекомендується протягом першого місяця навчання перевіряти готовність дитини до уроку: наявність навчальних підручників, зошитів тощо. Це допоможе виробити у дітей навички підготов­ки до уроків.

3. Учителям - предметникам необхідно узгодити свою роботу, рівномірно розподіляючи навчальне навантаження із різних предметів; у першу чергу, це стосується домашніх завдань.

Заходи, що сприяють зниженню рівня тривож­ності у дітей

1. Протягом першого тижня навчального року потрібно провести екскурсію по школі, показати дітям розміщення нових для них кабінетів та ін­ших приміщень.

2.  Класний керівник має скласти список пра­вил для чергових і ознайомити із його змістом усіх учнів.

3.  Категорично забороняється затримувати ді­тей після дзвінка на перерву.

4.    Необхідно    узгоджувати    вимоги    різ­них учителів і по можливості виробити єдині вимоги.

 

Пам'ятка учителям, які викладатимуть у 5-ому класі

1. Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

2. Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну та методичну літературу.

3. Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

4. Не змінюйте різко методи роботи, викорис­товуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

5.  Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання і домагайтеся чіткого їх виконання.

6.  Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

7.    Ретельно   продумуйте   заходи   і   прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздатковий матеріал.

8. Забезпечуйте систематичне повторення.

9. Уникайте перевантаження дітей.

10. Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-ому класі.

 

Пам'ятка класному керівникові 5-го класу

1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

2.    Розвивайте   почуття   колективізму   через спільну турботу про престиж класу (зовнішній ви­гляд, успіхи у навчанні, активна участь у загально-шкільних заходах).

3.  Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

4.   Уникайте   гострих   випадів   у   бік  дітей, проявляйте стриманість, терплячість.

5. Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, турботи.

6.     Вчасно    і    мудро    підтримуйте    дитячу активність.

7.     Не    забувайте:    формування    класного, батьківського     та    учительського     колективів не   менш    важливе,   ніж   дитячого.    Ретельно готуйтесь   до   батьківських   зборів,   проводьте сімейні    вечори,    активно    залучайте    батьків і вчителів до життя класу.

 

Правила педагогічного спілкування у взаємодії з учнями

         Дотримання правил педагогічного спілкування у взаємодії з учнями вбереже педагога від багатьох труднощів та помилок, які підстерігають його в практичній діяльності.

- Успіх педагогічної діяльності насамперед залежить від культури спілкування.

- Моделюйте спілкування не «від себе», а від дітей, їх потреб та інтересів.

- Орієнтуйте своє педагогічне мовлення на конкретного учня, а не на абстрактну групу.

- Використовуйте різні види спілкування.

- Спілкуйтесь із дітьми на взаємних інтересах, проте не організовуйте спілкування «по вертикалі», зверху вниз.

- Постійно враховуйте психологічний стан окремих вихованців і колективу загалом.

- Дивіться на себе збоку, постійно аналізуйте свої вчинки й дії.

- Умійте слухати дітей, зважайте на їх думку.

- Намагайтесь зрозуміти настрій дитини і на цій основі моделюйте спілкування з ними.

- Спілкування не повинно призводити до конфліктів, а попереджувати їх.

- Не принижуйте людську гідність.

- Спілкування має бути систематичним. Не залишайте поза увагою «незручних» для вас дітей.

- Будьте ініціативним у спілкуванні.

- У процесі спілкування враховуйте стать вихованців.

- Уникайте штампів, постійно шукайте нові форми, засоби, методи і прийоми.

- Долайте негативні установки стосовно конкретного учня.

- У процесі спілкування уникайте абстрактної критики, оскільки це породжує опір.

- Якомога частіше усміхайтеся: це викликає позитивні емоції, спонукає до продуктивного спілкування.

- У процесі вашого спілкування частіше висловлюйте схвалення, заохочення.

- Відкрито виявляйте в дитячому колективі своє ставлення до вихованців.

- Постійно розвивайте свою комунікативну пам'ять, запам'ятовуючи педагогічні ситуації, їх перебіг.

 

Особливості роботи із тривожними дітьми

         Високий рівень тривожності дитини можна розглядати як варіант несприятливого розвитку її особистості. Тривожність буває ситуативною, але може стати й особистісною особливістю. Тривожність — це індивідуальна психологічна особливість, яка виявляється в підвищеній схильності почуватися занепокоєним за будь-яких життєвих ситуацій, у тому числі тих, які взагалі не можуть викликати тривоги.

 Висока тривожність стає стійкою, якщо батьки та вчитель постійно незадоволені навчальною роботою дитини і від них дитина постійно отримує тільки зауваження, докори, інші різновиди негативного оцінювання. Припустимо, що дитина занедужала, відстала від однокласників і їй важко знову розпочати брати участь у процесі навчання. Якщо тимчасові труднощі, які доводиться долати дитині, дратують оточуючих, то у дитини виникає тривожність, острах зробити щось погано, неправильно. Негативний результат можна отримати і в ситуації, коли дитина навчається цілком успішно, але батьки очікують від неї чогось більшого та висувають до неї завищені вимоги, а також якщо навчання шестирічних дітей жорстко регламентовано.

Наслідком збільшення тривожності у дитини є зниження рівня її самооцінки, яке, у свою чергу, спричиняє зниження навчальних досягнень, закріплення неуспіху. Непевність у собі викликає в дитини бажання бездумно дотримувати вказівок дорослого, пасивність, формальне засвоєння здобутих знань, острах виявити будь-яку ініціативу.

За таких умов дорослі можуть припуститися невиправної помилки: незадоволені продуктивністю навчальної роботи дитини, що день у день знижується, вони починають більше зосереджуватися під час спілкування з нею на проблемних питаннях, що підсилює емоційний дискомфорт, який відчуває дитина. Як наслідок маємо зачароване коло: несприятливі особистісні особливості дитини відбиваються на якості її навчальної діяльності, низька результативність цієї діяльності викликає відповідну реакцію оточуючих, а ця негативна реакція, у свою чергу, підсилює сформовані в дитини негативні особливості.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень